Banery

  • Baner 1 left
  • Baner 2 left
  • Baner 3 left

Aktualizuj swoje dane w banku, to ważne!

Aktualizuj swoje dane w banku, to ważne!

Zadbaj o bezpieczeństwo swoich finansów 

i w pełni korzystaj z naszych produktów i usług. Zgodnie z nową ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, jesteśmy zobowiązani do aktualizowania Twoich danych osobowych oraz dokumentów.

Działamy tak, aby:

  • prawidłowo dbać o Twoje pieniądze i realizację umowy, którą zawarliśmy,
  • wypełniać obowiązki wynikające z Ustawy z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
  • rzetelnie identyfikować Ciebie oraz osoby upoważnione do Twoich produktów i usług.

Pamiętaj!

Twoje bezpieczeństwo finansowe oraz komfort korzystania z usług bankowych zależą od aktualności Twoich danych w systemie bankowym. Zmiana danych w banku powinna być zgłoszona bez względu na rodzaj produktu, z jakiego korzystasz.

Dlaczego trzeba pamiętać o aktualizacji danych w banku?

Zmiana danych w banku może być kwestią pozornie drobiazgową, ale jest niezmiernie istotną. Bez względu na to, czy wymieniłeś dowód osobisty, przeprowadziłeś się pod nowy adres, zmieniłeś numer telefonu lub czy przyjąłeś nazwisko małżonka, regularna aktualizacja danych w banku jest kluczowa. Bank jest zobowiązany do identyfikacji i weryfikacji tożsamości klienta zarówno na etapie nawiązywania relacji, jak i w trakcie świadczenia usług. Aby spełnić te wymagania, bank musi mieć aktualne informacje tożsamości klienta, takie jak aktualny dokument tożsamości. W przypadku utraty ważności takiego dokumentu, bank może ograniczyć możliwość przeprowadzania transakcji. Dlatego tak ważne jest, aby na bieżąco aktualizować swoje dane w banku.

Pamiętaj! Jeśli nie zgłosisz zmiany danych do banku, możesz mieć później problem z potwierdzeniem tożsamości, a więc także z dostępem do różnych usług i Twojego konta bankowego.

Tylko aktualny dokument tożsamości umożliwia nam zrealizowanie Twoich dyspozycji. Nie ryzykuj utraty możliwości swobodnego bankowania – pamiętaj o wyrobieniu na czas nowego dokumentu tożsamości i poinformowania nas o nim.

Nieaktualne dane, zwłaszcza nieaktualny dowód osobisty, mogą stwarzać kłopoty przy zakupach. Przy płatnościach kartą, sprzedawcy mogą poprosić Cię o pokazanie dowodu w celu potwierdzenia tożsamości. Zgodnie z prawem, jeśli sprzedawca ma jakiekolwiek wątpliwości co do zgodności danych na karcie i dowodzie, może odmówić transakcji.

Twoje bezpieczeństwo to sprawa najważniejsza.

Aktualny numer telefonu komórkowego pozwala bankowi na skontaktowanie się z Tobą w razie wykrycia nietypowego zachowania na Twoim koncie lub podejrzanych operacji. 

Bezpieczeństwo Twoich środków to najważniejsza sprawa. Jednak bez posiadania Twojego aktualnego numeru telefonu nie będziemy mogli o nie zadbać należycie. Jeżeli np. zgubisz kartę płatniczą i w związku z tym zaobserwujemy niepokojące transakcje na Twoim koncie, będziemy mogli się z Tobą skontaktować tylko pod warunkiem, że wskazałeś nam aktualny numer telefonu. Dodatkowo autoryzacja SMS czynności dokonywanych na Twoim rachunku, odbywają się tylko jeżeli w Banku zarejestrowany został aktualny numer telefonu.

Wydaje Ci się, że aktualny adres korespondencyjny nie jest to istotna informacja. Ale zastanów się, w jaki sposób przekażemy Ci nową kartę płatniczą, jeżeli poprzednia utraci ważność, a Ty nie podałeś w Banku aktualnego adresu do korespondencji? Pamiętaj – zmieniając adres korespondencyjny należy zgłosić ten fakt również do Banku.

Jak zaktualizować swoje dane w banku?

W placówce Banku.

Dbanie o aktualność Twoich danych jest naszym wspólnym celem!